אתמול יצר עימי קשר לקוח שהתעניין בהקמת חנות לתחום קוסמטיקה, הוא ביקש הצעת מחיר כאשר ציין שיש לו עיצוב שבחר. ביקשתי לראות את העיצוב והוא הציג אותו בפני, שמתי לב כי זהו עיצוב מרשים מאוד אך מותאם למערכת ג'ומלה, מערכת שביסודה פותחה להיות עבור אתרי תוכן פורטלים ואו אתרי תדמית. בקיווי אנו מפתחים גם בPHP ואף מכירים ועבדנו עם מערכת ג'ומלה, כך שמבחינתנו אין לנו בעיה לבצע עבורו את העבודה, בגלל שאנו מקימים רק מערכות חנויות וירטואליות העין שלנו חדה ביותר מבחינת זיהוי הצרכים הייחודיים הנדרשים לחנות, ותוך בחינת העיצוב זיהנו כי רכיבים רבים חסרים במערכת בכדי שתהיה חנות מקצועית שתוכל לשרת את הבעלים שלה כראוי. ג'ומלה היא מערכת תוכן מצויינת אם משתמשים בה למטרות שנועדה, למערכת זו בנו גם מודולים לחנות שיאפשרו להפוך אותה לחנות עם רכיב סל קניות וכו, אך לדעתי מבחינה מקצועית היא רחוקה מלהיות חנות וירטואלית מקצועית. אסקור כאן דוגמאות לכמה הבדלים בין חנות וירטואלית מקצועית לגומלה עם רכיב סל קניות. לשם הבדיקה אשתמש בעיצוב שהלקוח מסר לי לבחינה, באותה סקירה אוסיף מספר נקודות שיווקיות. זהו העיצוב אותו בחר הלקוח
במבט ראשון עיצוב מרשים מאוד עיצוב שבמקורו עוצב עבור חנות ריהוט. עמוד בית מלא אך מסודר ואסטטי
התחלתי לבחון אותו מקצועית חיפשתי את עמוד קטגוריה, וכך נראה עמוד קטגוריה בג'ומלה
עמוד קטגוריה אמור להראות עמוד המכיל תקציר של כל המוצרים באותה קטגוריה , תמונה שם מוצר הוסף לסל ומחיר. דוגמה לעמוד קטגוריה.כל אלמנטים הללו לא קיימים באתר,
עמוד מוצר, עמוד מוצר הינו אחד העמודים החשובים ביותר בחנות וירטואלית מטרת החנות למכור מוצרים ובכדי לעשות זאת יש תכנון מסויים של עמוד שלאחר מחקרים רבים בדבר אפקטיביות הגיעו אל התכנון שלו, ניתן לשנות מעט אך לא בצורה דרסטית, כרגע נציץ בעמוד מוצר שקיים בעיצוב שנשלח אלי ולאחר מכן אסקר מה הטעיות בו.
הבעיות הבולטות הראשונות בעמוד המוצר הן:
לא ניתן להגיב.